diumenge, 3 de juliol del 2011

Avui va de...

Els escots pronunciats de tots els tipus, m'agraden. Sobretot per lluïr-los, crec que és un fet diferencial femení i com a tal s'ha d'aprofitar, que la vida són quatre dies, i en dos està plovent...

Avui anant de compres i, més que res, mirant i remenant, com a mi m'agrada, m'he fet un embolic monumental amb els tipus d'escot, no sabia que n'hi havia tants!! A saber:


Escot paraula d'honor: És el que no té tirants, diuen que una modista va gosar fer-lo per un vestit de nit d'una jove aristòcrata, i al provar-se'l ella li va dir, segur que no em caurà?? I la modista va contestar, senyoreta, li dono la meva paraula d'honor que el vestit no es mourà de lloc. D'aquí el seu nom. Aquest m'agrada molt, avui duia un vestit amb aquest escot.




Escot Halter: És el que ensenya les espatlles, i sempre va agafat al coll. N'hi ha vàries versions, però sempre queden les espatlles i els braços al descobert. També m'agrada molt, ahir duia un vestit amb aquest escot. Aquí unes quantes versions..







Escot quadrat o francès: És, tal com el seu nom indica, ben quadrat. Aquest no el faig servir gaire, no m'agrada massa.





Escot cor: És una variació de l'escot paraula d'honor, però en la forma del pit fa una pronunciació destacada enmig, fent que agafi forma de cor. El trobo molt anys 50, de pin-up.





Escot en V: És el que té forma de pic, pot ser més o menys profund, m'agrada fer-lo servir sobretot en jerseis primets, a l'hivern.




Escot il.lusió: És qualsevol tipus d'escot, però cobert amb tul i gassa transparent. És molt típic de les núvies.




Escot retrat: És el que fa l'efecte de portar un xal a sobre, en foto s'entén millor.
Aquest també molt usat per les núvies. (encara existeixen les núvies?? Hi ha algú que es casi??) .




Escot vaixell: És recte, i ensenya una mica les espatlles. No tinc ni la més remota idea de perquè es diu vaixell, i no trobo l'explicació per internet, o sigui que ens quedarem amb el dubte...